• با ما تماس بگیرید
  • ۰۲۱-۸۸۳۱۸۷۲۳-۷ , ۰۲۱-۹۱۰۰۶۲۶۶
  • support@nanopars.com

برای استفاده از سیستم بک آپ گیری سی پنل باید ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس از قسمت Files روی گزینه Backup Wizard کلیک کنید.

 سپس صفحه زیر برای شما نمایش داده می شود ، که امکان بک آپ گیری و ریستور بک آپ قبلی برای شما وجود دارد.

 Backup : شما می توانید با این گزینه از اطلاعات وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید تا در زمان لزوم از آن استفاده کنید ، بک آپ گیری می تواند شامل فایل های home directory ، دیتاییس ها ، ایمیل ها ، تنظیمات ایمیل های forwarder یا تمام آنها ( full backup ) باشد.
 Restore  : شما می توانید با این گزینه یک آپ های ایجاد شده را در صورت لزوم ری استور کنید ، توجه کنید که امکان ری استور فول بک آپ در سی پنل وجود ندارد و این نوع بک آپ را باید در اختیار مدیر هاستینگ نانوپارس قرار دهید تا برای شما ری استور (بازگردانی) کند.
پس از کلیک روی گزینه بک آپ دو قسمت Full Backup و Select Partial Backup به شما نمایش داده می شود :

Full backup :

اگر قصد دارید فول بک آپ هاست خود را ایجاد کنید روی گزینه Full backup کلیک کنید.

در این صفحه در قسمت Backup Destination شما باید محل ذخیره full backup خود را انتخاب کنید.

 Home Directory : فول بک آپ شما در فضای هاست شما ذخیره می شود.
 Remote FTP Server :بک آپ شما به وسیله پروتکل ftp به سرور دیگری منتقل شود.
 Remote Ftp Server (passive mode transfer) :بک آپ شما به وسیله پروتکل ftp به حالت passive منتقل می شود.
  Secure Copy (scp) : بک آپ شما توسط دستور scp در ssh منتقل می شود.

اگر شما قصد دارید تنها از سایت خود پشتیبان تهیه کنید و آن را دانلود کنید Backup Destination را روی حالت Home Directory قرار دهید.

در قسمت Email Address شما باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا پس از اتمام بک آپ گیری یک ایمیل تایید برای شما ارسال شود ، اگر تمایلی برای دریافت ایمیل ندارید می توانید گزینه ی Do not send email notification of backup completion را انتخاب کنید ، سپس روی گزینه Generate Backup کلیک کنید تا عملیات بک آپ گیری شروع شود. سپس شما با پیام زیر مواجه می شوید :

Partial Backup :
در این قسمت شما می توانید فقط از قسمت های مورد نیاز سایت خود پشتیبان تهیه کنید ، برای مثال home directory فقط فایل های شما است، MySQL database فقط دیتابیس های شما و Email Forwarders & Filters فقط تنظیمات ایمیل های forwarder شما می باشد.


Restore کردن بک آپ در سی پنل :
شما می توانید با مراجعه به صفحه اصلی Backup Wizard  از قسمت Restore بک آپ های ایجاد شده را ریستور نمایید ، در صفحه Restore امکان انتخاب سه گزینه Home Directory ، MySQL Database و Email Forwarders & Filters وجود دارد که با توجه به فایل پشتیبان خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید و سپس فایل خود را آپلود کنید تا سی پنل آنها را ریستور کند.
 نکته :  امکان ریستور فول بک آپ در سی پنل وجود ندارد و تنها باید فایل آن را در اختیار مدیر هاستینگ نانوپارس قرار دهید تا برای شما ریستور کنند.